Futamelőzetes
2005.03.31. 16:52
A bahreini nagydíj előzetese
Cseberből vederbe: a Forma-1 a hétvégén a sepangi után egy újabb Tilke-pályára látogat, Bahreinbe, ahol ugyanaz a hőség, de valamivel elviselhetőbb páratartalom várja a világbajnoki sorozat szereplőit.
Már két verseny lement a 2005-ös szezonból, s a vibráló évkezdet elmúltával az F1 lassacskán, szinte észrevétlenül felvette az idény nyugodtabb ritmusát. A csapatok visszarázódtak a rendszeres utazás és a futamok közötti tesztelés rutinjába, s bár az erőviszonyok képén még korántsem száradt meg a festék, a kontúrok láthatóvá váltak. Így, két fordulón túl, a Bahreini Nagydíj előtt kétségkívül a Renault az etalon.
A hétvége felvezetésének legfőbb témája viszont az új Ferrari bevetése volt. A malajziai kudarc után a címvédő istálló egyszerűen nem tehetett mást, mint hogy a múzeumba száműzi az F2004M-et, és előrehozza a frontvonalba az F2005-öt. Az új modell még biztosan nem teljesen kiforrott, ám az első egy-két futamon úgyis meg kell ismerkednie vele a versenyistállónak (lásd 2002) - minél hamarabb, annál jobb. Az F2005 szolgálatba állítását elsősorban a Bridgestone sürgette, aligha véletlenül: az autó nem önmagában hozhat javulást, hanem azáltal, hogy az M-mel ellentétben már a 2005-ös gumiszabályoknak megfelelően tervezték. Hogy ez elég lesz-e a Renault-Michelin páros legyőzéséhez, egyelőre kérdéses, a világ mindenesetre kíváncsian várja a fejleményeket.
Közben persze a Forma-1 politikai hadszínterén sem volt változatlan a helyzet, bizonyos jelek azonban arra engedtek következtetni, hogy a káoszból lassan kirajzolódik a távoli fegyverszünet lehetősége. Bernie Ecclestone békét kötött a bankokkal, hogy ne kelljen többfrontos háborút vívnia, és az autógyártókra fordíthassa a figyelmét; a Ferrari pedig enyhített a szigorán a többi csapat tesztstratégiájával kapcsolatban, ami - ha halványan is - már a megegyezés felé mutat.
Ami Bahreint illeti, a hétvégén nélkülöznünk kell Juan-Pablo Montoya látványos vezetését, mert a kolumbiai sztár teniszezés közben megsérült, és a McLarennél hiába remélték, hogy péntekig felépül, az orvosok szerint erre nincs esély. Így aztán a csapat harmadik pilótája, Pedro de la Rosa kapja meg élete egyik nagy lehetőségét; Alex Wurz pedig, aki eddig nem fért bele az MP4-20-ba, ezért még nincs tapasztalata a 2005-ös autóval, kénytelen a második sorból figyelni az eseményeket.
|