A RUF cég az első, a saját szája íze szerint készített Porschéját még 30 évvel ezelőtt, 1975-ben mutatta be, jó szokásukat azonban a mai napig megtartották, így az aktuális 911-es sorozatból mindig készítenek saját átiratot. Ezúttal, a legújabb 997-es gyári kódú 911-es esetében sem történt máshogy, a tuning pedig 3 lépcsőben történhet. A teljesítményt a "legszerényebb" kivitelben 530 lóerőre növelik, a következő lépcső már 560 lóerő, míg a legizmosabb változat már 650 paripa erejét képes mozgósítani. Utóbbi verzió erejét már nem 3.6, hanem 3.8 literes lökettérfogatból nyeri, valamint nem elhanyagolható segítséget nyújt a hengersoronként egy-egy darab turbófeltöltő is. A legerősebb modell így a hivatalos adatok szerint 3,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 350 km/h fölött van (az adatok természetesen a váltóáttételtől is függenek).
A tuningolt 911-esek alaphelyzetben hátsókerék-hajtást kapnak, de felárért rendelhető bele négykerékhajtás is.
A külsőn is tetten érhetők az erősítés hatásai: a RUF-tuningos 911-esek más lökhárítókat, nagyobb hátsó spoilert és más visszapillantó tükröket kapnak. A modellek különleges ötküllős felniket kapnak, melyek elöl 19-, hátul pedig 20 collosak.
A RUF Rt 12 szériagyártása a nyáron kezdődik, a kiszállításokra tehát legalább addig várni kell.
forrás: www.a5.hu , vmax |