A Mercedes-Benz ismt piacra dob valami jat: legfrissebb modelljket valsznleg azzal a szndkkal alkottk meg, hogy az g egy adta vilgon mindenre hasznlhat - mi tbb, tkletes - legyen. A New York-i szalonon bemutatkoz R-osztly a gyrt szerint ugyanis egyesti a sportlimuzint, a kombit, az egytert s a hobbiterepjrt. A mindenkppen klnlegesnek nevezhet modellt elssorban az szak-amerikai piacra sznjk, de Eurpban is lesz belle rendesen. Ennek szellemben Amerikban elbb, idn sszel mutatkozik be, mg az reg kontinensre csak jv v elejn rkezik meg a modell.
Az R-osztly mretei egszen elkpesztk: a hossza 5157 millimter, teht nagyobb, mint az S-oszly. A hatalmas mretet a beltrbe is sikerlt tmenteni, hiszen meglehetsen nagy hely van az utasoknak, akik akr heten is lehetnek, ez ugyanis egy htszemlyes aut. A klma ennek szellemben nem "csak" az eddigi maximlis ngy-, hanem az jonnan bevezetett THERMOTRONIC rendszernek ksznheten akr mg tbb zns is lehet.
Az iszonyatos mreteknek ksznheten akr egy kltztetst is be lehet vllalni az R-osztllyal, a csomagtere ugyanis akr 2057 liternyi lehet s akr 2,2 mter hossz trgy is elfr benne. Az egytersg jegyben a bels radsul igen sokfle mdon trendezhet, a mindennapokban gy valban jl hasznlhat lesz az aut.
Motorikusan a Merciket soha nem kellett flteni, az R-osztlyhoz is jfajta erforrsokat trstanak. Az alap egy 224 lers V6-os benzines lesz, de lesz R500 is, ami 6,9 msodperc alatt gyorsul fel ll helyzetbl 100 km/rra - persze automatavlt kzremkdsvel. Utbbi modell vgsebessge 240 km/h, az aut slya azonban sajnos egyelre nem ismert. A kt vglet kztt lesz mg a 3.5 literes erforrs, amivel 8,3 msodperc alatt van 100-on az R-osztly s 230-as vgsebessgre kpes. A motorokhoz a mrka j, 7G-TRONIC nev htsebessges automatavltja csatlakozik.
Termszetesen dzelekkel is kaphat lesz az R-osztly, igaz kezdetben mindssze egy ngyullads erforrssal lesz krhet. Az R320 CDI azonban igazn j partnernek grkezik, ugyanis mr 1600-as fordulatszm mellett leadja 510 Newtonmter nyomatkt, radsul vegyes hasznlatban a gyr szerint 9 liter alatt fogyaszt.
Az R-osztly sszkerkhajtssal kszl, amit termszetesen sok-sok elektronikus kty felgyel. A futmben lgrugkat tallunk, melyeknek ksznheten az aut szabad hasmagassga szksge esetn 5 centivel nvelhet, nagy tempnl pedig jobban rsimul az tra.
Biztonsg tern is a maximlishoz kzelit nyjtja a legjabb Mercedes: szria benne a PRE-SAFE, vagy a hat darab lgzsk s rendelhet hozz a NECK-PRO, ami egy jfajta ostorcsaps-elleni rendszer.
Az R-osztly rrl mg semmit nem hoztak nyilvnossgra, az azonban bizonyos, hogy - ltva az itt felvonultatott technikai arzenlt - nem lesz olcs mulatsg az aut.