Forma-1
2005.04.04. 19:23
Nem a törmelék miatt esett ki Schumacher
Az utólagos vizsgálat kiderítette, hogy a Bahreini Nagydíjon nem a hűtőbe került törmelék, hanem egyszerű műszaki hiba miatt mondta fel a szolgálatot a hidraulika Michael Schumacher Ferrarijában, a címvédő kiesését okozva.
Schumacher a megpróbáltatásokkal teli első két verseny után Sakhirban végre a renault-s Fernando Alonso sarkában tudott maradni, a 12. körben azonban az egyik kanyar féktávján megmakacsolta magát a sebességváltója, ezért kisodródott a bukótérbe, aztán rögtön be is gurult a Ferrari garázsába.
"Először azt hittük, a hibát az első körben szerteszét repkedő törmelék okozta. Ahogy azonban a vizsgálat során kiderült, nem ez idézte elő a hidraulikai problémát" - nyilatkozta Schumacher saját honlapjának.
Az első két futamon Schumacher összesen 2 pontot szerzett, és a gyenge kezdet hatására a Ferrari a tervezettnél két fordulóval korábban, már Bahreinben lecserélte a hibrid F2004M-et az új F2005-re.
Az autó gyorsabbnak, de kiforratlannak bizonyult, s az egész hétvégén váltóproblémákkal küszködő Rubens Barrichello, akinek a pályán töltött kevés idő miatt kényszerből Schumacher beállításait kellett használnia, az így előálló túlzott gumikopás következtében szintén nem szerzett pontot.
"Természetesen több mint szomorú, hogy fel kellett adnom a küzdelmet" - mondta Schumacher, aki legutóbb 58 versennyel ezelőtt, a 2001-es Német Nagydíjról esett ki műszaki hiba miatt. - "De így is rengeget pozitívumot találtam a bahreini hétvégében."
"Számos területen nagyot léptünk előre Malajziához képest, teljesen fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel. Ezért a következő futamokkal kapcsolatban bizakodóak vagyunk, és tudjuk, hogy vissza fogunk vágni."
A 24 pontos lemaradás azt jelenti, hogy Schumachernek akkor is 12 fordulóra lenne szüksége Alonso befogásához, ha az összeset ő nyeri meg, ellenlábasa pedig valamennyin a második helyen végez. A kérdésre, hogy nem tartja-e lehetetlennek utolérni a spanyolt, mégis azt felelte: "Természetesen nem. Nem szabad, hogy megtévesszenek minket az első versenyek. A szezon nagyon hosszú, még 16 futam hátravan, ezért bármi megtörténhet."
A szemfülesek ugyanakkor felfigyelhettek rá, hogy a német sztár óvatosan úgy fogalmazott: "Biztos vagyok benne, hogy idén meg tudunk nyerni néhány versenyt az F2005-tel."
A Ferrarinak most szembe kell néznie vele, hogy az új autó valós műszaki problémákkal küszködik - a soron következő San Marinó-i GP-ig azonban szerencséjükre szokatlanul hosszú, három hetes szünet áll rendelkezésükre, és Schumacher bízik benne, hogy addig felülkerekednek a megbízhatósági aggályokon.
|