Autók
2005.04.02. 13:20
Lopásteszt-középketegóriás luxusautók.
A középkategóriás luxusautók már az 1999-es lopásteszten is igen jól szerepeltek. A 2000-es modellévben a Lexus ismét megelőzte a BMW-t, igaz minimális, öt pontos különbséggel. Az IS200-asnak sikerült megismételnie egy évvel korábbi mutatványát: tökéletesen ellenállt a "tolvajok" próbálkozásainak, és maximális, 100 pontos eredménnyel zárta a tesztet. A BMW azonban ott lihegett a japán márka sarkában: gravírozott ablakokkal a 3-as sorozat négyajtós változata is maximális pontszámot érhetett volna el. A Rover 75 nagyon sokat fejlődött, és szintén igen jó eredményt produkált. Az Audi A4-es teljesítménye a fejlesztések ellenére is hagyott kívánnivalót maga után, az Alfa Romeo 156 Sportwagon pedig jelentős lemaradással az utolsó helyen zárta a tesztet.
Alfa Romeo 156 Sportwagon - 40 pont
Az Alfa Romeo lopásvédelme egyértelműen a leggyengébb a tesztelt autók között, amiért a sok apró hiányosság együttesen felelős. A nem biztonságos csomagtér, a szélvédőn lévő azonosító nem megfelelő elhelyezése, és az elegendő számú, jelöléssel ellátott alkatrész hiánya csak néhány azon hibák közül, amelyek miatt az Alfa sor végére került. Egy ilyen kategóriájú autótól jogosan várnak el többet a vásárlók.
Audi A4 - 55 pont
Az Audi A4-es valamennyit fejlődött 1999-hez képest. A tesztelőknek ugyan egy másodperccel rövidebb idő alatt (30 sec) sikerült feltörniük az autót, mint egy évvel korábban, az indításgátló azonban ezúttal megakadályozta a gép elvitelét. A gravírozott ablakok javíthatnának az Audi teljesítményén.
BMW 328i Touring - 90 pont
A BMW 3-as sorozatának puttonyos változata egy kombitól elvárható szinten teljesített. A biztonságos csomagtér problémája nyilvánvalóan a felépítmény jellege miatt nem oldható meg. A gravírozott ablakok viszont annak ellenére nem szerepelnek a szériafelszereltségben, hogy ennek semmi akadálya nem lenne. A 3-as kombi tehát ezen hiányosságok miatt vesztett pontokat, a 90-es végeredmény azonban tiszteletre méltó.
BMW 323i lépcsőshátú - 95 pont
A 3-as BMW négyajtós, lépcsőshátú változata szinte tökéletesen teljesített - akárcsak 1999-ben. A limuzin zárjai - a kombi testvérhez hasonlóan - a tesztben elvárt két percen át ellenálltak a "tolvajok" próbálkozásainak, és az indításgátló is jól végezte a dolgát. Azt nem tudni, hogy a BMW miért nem kínálja szériában a gravírozott ablakokat, ugyanis ezek segítségével a 3-as limuzin és a 7-es sorozat is a Lexuséhoz hasonló, száz százalékos eredményt tudhatna magáénak. A tulajdonosok ennek ellenére nyugodtak lehetnek, hiszen autójuk átlagon felüli biztonságban van a tolvajokkal szemben.
BMW 323Ci (kupé) - 70 pont
Az egy évvel korábbi teszttel ellentétben ezúttal sikerült feltörni egy BMW-t: a 3-as sorozat kupé változatát. Igaz, a tesztelők csak több mint egy perc elteltével jutottak be az autóba, ami éles helyzetben elég lenne a legtöbb tolvaj lefülelésére. Ennek ellenére tény, hogy a Coupe nem olyan jó a lopásvédelem terén, mint négyajtós testvére.
BMW 323Ci Convertible (kabrió) - 95 pont
A 3-as BMW kabrió változata szintén csak egy hajszálnyival maradt el a maximálisan elérhető 100 ponttól. Az 5 pont levonás oka ugyanaz, mint a négyajtós verziónál: a szériafelszereltségben nincsenek benne a gravírozott ablakok. Bár a kabrió a kupé változaton alapul, a tesztelőknek nem sikerült károkozás nélkül (ez feltétel a teszt során) bejutniuk a vászontetős autóba.
A What Car? kategória- és összetett győztese: Lexus IS200 - 100 pont
A Lexus IS200-as már 1999-ben is kategóriájának legjobbja volt. A japán modell volt az első autó a What Car? lopástesztjein, amely maximális pontszámot tudott elérni. A Lexusnak 2000-ben sikerült megismételnie ezt a fantasztikus teljesítményt, az autó a reálisan elvárható legnagyobb lopásvédelmet nyújtja. A japán gyártó minden elképzelhető lopásvédelmi felszereléssel ellátta legkisebb típusát.
Rover 75 - 90 pont
A What Car! magazin által korábban az év autójának választott Rover 75-ös javított 1999-es eredményén. A jobb záraknak köszönhetően a tesztelők nem tudták feltörni az autót. Ha lennének gravírozott ablakai, a Rover harcba szállhatna az első helyért a Lexussal és a BMW-vel szemben.
Saab 9-3 - 65 pont
A Saab 9-3-as modellje egyenletes teljesítményt nyújtott. A tesztelőknek ugyan negyven másodpercnél rövidebb idő alatt sikerült feltörniük az autót, az indításgátló azonban megakadályozta a gép elmozdítását. A jelöléssel ellátott alkatrészek száma azonban még nem megfelelő.
A5
|