A Mercedes-Benz ismét piacra dob valami újat: legfrissebb modelljüket valószínűleg azzal a szándékkal alkották meg, hogy az ég egy adta világon mindenre használható - mi több, tökéletes - legyen. A New York-i szalonon bemutatkozó R-osztály a gyártó szerint ugyanis egyesíti a sportlimuzint, a kombit, az egyterűt és a hobbiterepjárót. A mindenképpen különlegesnek nevezhető modellt elsősorban az észak-amerikai piacra szánják, de Európában is lesz belőle rendesen. Ennek szellemében Amerikában előbb, idén ősszel mutatkozik be, míg az öreg kontinensre csak jövő év elején érkezik meg a modell.
Az R-osztály méretei egészen elképesztők: a hossza 5157 milliméter, tehát nagyobb, mint az S-oszály. A hatalmas méretet a beltérbe is sikerült átmenteni, hiszen meglehetősen nagy hely van az utasoknak, akik akár heten is lehetnek, ez ugyanis egy hétszemélyes autó. A klíma ennek szellemében nem "csak" az eddigi maximális négy-, hanem az újonnan bevezetett THERMOTRONIC rendszernek köszönhetően akár még több zónás is lehet.
Az iszonyatos méreteknek köszönhetően akár egy költöztetést is be lehet vállalni az R-osztállyal, a csomagtere ugyanis akár 2057 liternyi lehet és akár 2,2 méter hosszú tárgy is elfér benne. Az egyterűség jegyében a belső ráadásul igen sokféle módon átrendezhető, a mindennapokban így valóban jól használható lesz az autó.
Motorikusan a Merciket soha nem kellett félteni, az R-osztályhoz is jófajta erőforrásokat társítanak. Az alap egy 224 lóerős V6-os benzines lesz, de lesz R500 is, ami 6,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára - persze automataváltó közreműködésével. Utóbbi modell végsebessége 240 km/h, az autó súlya azonban sajnos egyelőre nem ismert. A két véglet között lesz még a 3.5 literes erőforrás, amivel 8,3 másodperc alatt van 100-on az R-osztály és 230-as végsebességre képes. A motorokhoz a márka új, 7G-TRONIC nevű hétsebességes automataváltója csatlakozik.
Természetesen dízelekkel is kapható lesz az R-osztály, igaz kezdetben mindössze egy öngyulladós erőforrással lesz kérhető. Az R320 CDI azonban igazán jó partnernek ígérkezik, ugyanis már 1600-as fordulatszám mellett leadja 510 Newtonméter nyomatékát, ráadásul vegyes használatban a gyár szerint 9 liter alatt fogyaszt.
Az R-osztály összkerékhajtással készül, amit természetesen sok-sok elektronikus kütyü felügyel. A futóműben légrugókat találunk, melyeknek köszönhetően az autó szabad hasmagassága szüksége esetén 5 centivel növelhető, nagy tempónál pedig jobban rásimul az útra.
Biztonság terén is a maximálishoz közelit nyújtja a legújabb Mercedes: széria benne a PRE-SAFE, vagy a hat darab légzsák és rendelhető hozzá a NECK-PRO, ami egy újfajta ostorcsapás-elleni rendszer.
Az R-osztály áráról még semmit nem hoztak nyilvánosságra, az azonban bizonyos, hogy - látva az itt felvonultatott technikai arzenált - nem lesz olcsó mulatság az autó.