Forma-1
2005.04.06. 16:25
A versenyen jó, az időmérőn javítana a McLaren.
A Bahreini Nagydíj is bizonyította, hogy míg versenytempója nem ad okot a panaszra, a kvalifikáción nyújtott teljesítményére kevésbé lehet büszke a McLaren. A probléma oka az lehet, hogy "túl jó" az MP4-20 aerodinamikai kiépítése, és nem teszi ki elég nagy erőhatásnak a gumikat, amiknek az időmérőn így nincs elég idejük felmelegedni. Ez ugyan óriási előny a versenyen, a kvalifikáción azonban nagy hátrányt jelent.
Kimi Räikkönen és a lapockasérülést szenvedő Juan-Pablo Montoya helyére beugró Pedro de la Rosa mindössze a 8. és a 9. helyről vághatott neki a futamnak, a versenyen azonban kiválóan helytállva a 3. és az 5. pozícióban intették le őket. Ráadásul a leggyorsabb kör is a spanyol nevéhez fűződik.
"Minden versenyen győzelmi szándékkal indulunk, és az, hogy a futamok második felében gyorsak vagyunk, pontosan ugyanarra az okra vezethető vissza, ami miatt az időmérőkön szenvedünk" - jelentette ki Ron Dennis csapatvezető.
"Egyszerűen nem vagyunk elég agresszívek a gumikkal, nem tudunk nekik elegendő energiát átadni a kvalifikációk során, emiatt küszködünk egy kicsit. De ismerjük a problémákat, és meg fogjuk változtatni az autót" - bizakodott a brit.
A McLaren a korábbi években sem tartozott az egykörös kvalifikációs szisztéma haszonélvezői közé, az idén pedig súlyosbodtak is gondjai: a rajtsorrend kialakítása most már két edzés összesítése során zajlik, ezért lényegében megduplázódott a csapat hátránya.
És mivel az edzések után a kocsik a parc fermébe kerülnek, az is lehetetlenné válik, hogy az angol istálló jelentősen eltérő beállításokat alkalmazzon az időmérőkön és a versenyen. Javíthatna a gumi terhelésén a nagyobb üzemanyag-mennyisség is, ez azonban nagy hátrányt jelentene a verseny első szakaszában, mialatt az élen állók túl nagy előnyt halmoznak fel.
"Világosan látjuk, mely területeken kell fejlesztenünk az autón, és azt is tudjuk, hogyan. Szerencsére az újratervezést igénylő elemeknek már meg is kezdtük a gyártását. Sajnos azonban ezek némelyikének megépítése hosszabb időt igényel, mint más fontos alkatrészeké" - tette hozzá Dennis.
"Biztosak vagyunk benne, hogy a Spanyol GP-n sokkal erősebbek leszünk, és két héten belül arra is fény derül, hogy Imolára mekkora előrelépést érhetünk el" - fogalmazott, megemlítve, hogy a problémára jó megoldást nyújtana az ultra puha Michelin gumikeverék alkalmazása is.
"A gumik fantasztikusak" - szögezte le. "Valóban használhattunk volna még puhább keveréket, és talán hibáztunk, amikor ezt nem szorgalmaztuk eléggé, de már egyeztettünk a Michelinnel, és ők maximálisan elkötelezettek abban, hogy a teljesítsék csapataik kívánságait."
www.a5.hu
|