Forma-1
2005.04.15. 19:15
De la Rosa a Renaultk előtt.
Pedro de la Rosa indította az élen az eheti tesztsorozatot a franciaországi Paul Ricard-ban, az átalakított MP4-20-szal megelőzve a Renault párosát.
A két hét múlva esedékes San Marinói Nagydíjra készülődve a csapatok a pálya 3818 méter hosszúságú, 3E jelű konfigurációját használták.
A McLaren a múlt heti barcelonai teszten módosította az autóját, hogy az hamarabb felmelegítse a gumikat, elősegítve a ezzel a jobb szereplést a nagydíjak egykörös időmérő edzésein. De la Rosa, akinek a nap folyamán meggyűlt a baja az MP4-20 áramellátásával, 163 kört teljesített, és 1:03.481-es idővel bizonyult a leggyorsabbnak. Csapattársa, Alex Wurz szintén egy MP4-20-szal dolgozott, s a 8. helyen végzett.
Giancarlo Fisichella a pályával való ismerkedéssel, illetve a beállítások keresésével töltötte a nap nagy részét, és a 2. helyre hozta be az R25-öt. Franck Montagny közben a hosszabb távú fejlesztésekre koncentrált, valamint foglalkozott a beállításokkal és a gumik tesztelésével is. Montagny autója délután, egy műszaki probléma miatt megállt a pályán.
A két Renault mögött Olivier Panis, a Toyota egyik tesztpilótája zárt. Kollégája, a két hellyel hátrébb végző Ricardo Zonta egy új kerékfelfüggesztést próbált ki, amit kifejezetten az imolai rázókövekhez fejlesztettek, mert ezeken a Toyota autói eddig hagyományosan nem viselkedtek jól.
A BAR-Hondánál Enrique Bernoldi nem csak megelőzte Takuma Satót, hanem ő tette meg a legtöbb, 183 kört is. Sato pedig most próbálta ki először azt az új aero-csomagot, amit a BAR a múlt héten, Barcelonában kezdett tesztelni. A brackley-i istálló új sportigazgatója, Gil de Ferran holnap érkezik meg Paul Ricard-ba.
A Williams munkáját több műszaki probléma hátráltatta. Nick Heidfeldnek ebédidőben a sebességváltója romlott el, míg Antonio Pizzonia FW27-esében délután valószínűleg a hajtáslánccal akadtak gondok. Pizzonia bő egy másodperccel volt gyorsabb Heidfeldnél.
Ritka tesztnapjai egyikét teljesítette a Jordan. Az indiai Narain Karthikeyan a mai mezőny egyetlen bridgestone-os autójával 40 kört teljesített, s 3.932 másodpercet kapott de la Rosa McLarenjétől.
A tesztelés Paul Ricard-ban holnap is folytatódik.
A Ferrari közben Fioranóban és Mugellóban folytatta tegnap megkezdett, intenzív tesztprogramját. Fioranóban Rubens Barrichello 180 kört tett meg (17-et a pálya rövid változatán) az F2005-tel, míg Mugellóban Michael Schumacher szintén egy F2005-tel, Luca Badoer viszont egy F2004M-mel dolgozott. Az előbbi 127 kör (13 a röviden) után 1:21.534-es, az utóbbi 75 kört (8-at a röviden) teljesítve 1:23.447-es köridővel zárt.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Paul Ricard 3E |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Paul Ricard (3E), Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 13., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
3818 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:03.481 |
216.518 |
|
|
163 |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:03.843 |
215.291 |
0.362 |
0.362 |
171 |
|
3. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:03.901 |
215.095 |
0.420 |
0.058 |
159 |
|
4. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
1:03.916 |
215.045 |
0.435 |
0.015 |
120 |
|
5. |
|
Enrique Bernoldi |
BRA |
BAR-Honda |
M |
1:03.958 |
214.904 |
0.477 |
0.042 |
182 |
|
6. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:04.216 |
214.040 |
0.735 |
0.258 |
99 |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:04.320 |
213.694 |
0.839 |
0.104 |
137 |
|
8. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:04.338 |
213.634 |
0.857 |
0.018 |
102 |
|
9. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:04.942 |
211.647 |
1.461 |
0.604 |
119 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:06.086 |
207.984 |
2.605 |
1.144 |
109 |
|
11. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:07.413 |
203.889 |
3.932 |
1.327 | |
|