Rviden az elzmnyekrl: Kresta (Ford) el sem tudott indulni, mert az edzsen alaposan helybenhagyta a Focust. Az els nap Loeb s Atkinson tndklsrl szlt, Solberg takartott. Szombaton Loeb nvelte elnyt, Grnholm maradt msodik, Solberg feljtt harmadiknak, Duval tartotta negyedik pozcijt, Gardemeister s Mrtin is lehagyta Atkinsont. Mitsubishik, Skodk htul, a voklban.
Vasrnap aztn sok rdemleges mr nem trtnt az Auckland krnyki finom murvn szp, szraz idben. Grnholm hrom szakaszt nyert, Loeb egyet. Mrtin meccselt egy jt Gardemeisterrel az tdik helyrt, a Peugeot piltja jtt ki gyztesen. Loeb gyz, Grnholm az ezst, Solberg a bronz. Pontszerz mg Duval, Mrtin, Gardemeister, Atkinson s Galli. Kt-kt Citron, Peugeot s Subaru, egy Ford s egy Mitsubishi.
A vbs N csoportban Pons s Arai kemnyen kzdtt az aranyrt, elbbi nevetett a vgn, Ligato lett a harmadik.
s akkor most nzzk az elitet egyenknt kezdve azzal, hogy Grnholm-Solberg prbajt vrtunk s vgl is bejtt, csupn valaki mindkt klasszisnl, mindkt j-Zland-imdnl, mindkt vilgbajnoknl (Magic Marcus 2000-ban s 2002-ben, Mr. Hollywood 2003-ban jutott a cscsra) jobbnak bizonyult - mghozz az aktulis vilgbajnok extornsz bartunk. A 31 ves Seb idei msodik, plyafutsa 12. futamgyzelmt zsebelte be zsenilis, hibtlan, precz, gondmentes, megalkuvst nem tr versenyzssel. Nyert ugye a Montn, mint mindig, Svdorszgban kiesett, Mexikban rlt hajrval negyedik lett, mostan meg els. s ahogy a ponttbln majd ltja a kedves olvas, ezzel ott is van az lbolyban.
Mg egy kis Loeb: mr nem is csodlkozunk azon, hogy a korbban aszfaltspecialistnak belltott kis francia mikpp tantja mresre a nagy murvamenket - murvn. s azon se, hogy a korbban aszfaltspecialistnak belltott Citron mikpp muzsikl mr megint tkletesen a frissebb fejleszts gpekkel szemben, Michelin gumikon.
Mert a tbbiek nagyja Pirellit hasznl. Grnholm is, Solberg is, Mrtin is. Azrt is rdemes e hrmas egytt emlegetni, mert szinte biztos, hogy Loeb mellett nekik van mg sanszuk vilgbajnoki cmet nyerni. A 37 esztends Grnholm mr nem hibzik rendre, mint tavaly (is), nem hajt eszeveszetten a pdium tetejre, s ht a 307-est is csak sszerntottk. Hiszen ugye a 29 ves Mrtin is (akrcsak Grnholm) tbb mint megbzhatan teljest, termeli a pontokat (negyedik, msodik, harmadik, tdik). A 30 ves Solberg a nulls monaci rajtot kveten ktszer nem tallt legyzre, itten harmadik lett, nagyon akar. Mrmint vilgbajnok lenni. Megltjuk.
Loeb, Grnholm, Solberg s Mrtin utn Duval s Gardemeister kell, hogy kvetkezzen az "elemz" blokkban. Duvalnak elszr sikeredett pontokat gyjtenie a Citronnel, de lesz mg tbb, akr futamot is nyerhet a mindssze 24 ves titn, efell ne legyen ktsgnk. A 30-as Gardemeister sikerre n legalbbis nem fogadnk, de, hogy ngy meccsbl 20 pttye van, tny, elismersre mlt, de hiszem, hogy nagyobb rsze van ebben kivl autjnak, a Fordnak. Amely a legmegbzhatbb a meznyben, mr kismilli futam ta llandan clba r s pontosan. Idn ugye eddig csak Mrtin s Gardemeister finiselt minden mrkzsen a legjobb nyolcban.
A tbbiekrl mr lnyegesen rvidebben, s mr inkbb konstruktrileg figyelgetve az esemnyek alakulst: a Skoda sajnos nagyon kilg, nem s nem megy a "cseheknek" a Fabival. Pr gretes rszeredmnyen tl nem s nem. s nem. A Mitsubishinek ez a rali ugyan nem volt valami fnyes, de a hromgymntos klntmnnyel azrt szmolni kell, s ez nagyon rvendetes. A Fordrl volt mr sz, de amg Gardemeistert leszmtva nem szedik ssze magukat, csak a tisztes helytllsra fussa, szerintem.
s akkor vissza a krm krmjhez: mivel minden emberi szmts szerint sem Atkinson, sem Sarrazin nem fogja megvltani a vilgot, a Subaru tovbbra is kb egyet jelent Solberggel, mondjuk nem is rtem, mirt nem akarnak vgre csapatban is nyerni. Csak hangoztatjk, hogy az egyni cm gy meg gy, na mindegy. Szval tuti, hogy ez az vad is PSA-diadalt szl, mint az elmlt t esztendben (2000 s 2003 kztt a Peugeot aratott, aztn meg a Citron duplzott). Pikantrija, hogy bejelentettk szezonvgi kiszllsukat, ht nem tudom.
Na de nzznk csak a legkzelebbi jvbe: hrom ht mlva Szardniai rali, a verseny tavalyi debtlsn Solberg nyert. |