Forma-1
2005.04.09. 11:29
Räikkönen és Wurz zárta az élen a tesztet
Kimi Räikkönen és Alex Wurz jóvoltából a McLaren zárta az élen a Spanyol Nagydíjat megelőző utolsó barcelonai tesztsorozatot.
A csapatok kedd óta összesen csaknem 17 ezer kilométert tettek meg a Circuit de Catalunyán, a péntek azonban a meteorológusok által is beígért esőzés miatt nem volt számukra olyan produktív, mint az előző napok.
Räikkönen így csütörtöki eredményén rontva, 1:15.389-es köridejével is meg tudta szerezni a vezetést az MP4-20-szal, jóllehet, délután fél öt körül az autója hajtásprobléma következtében megállt. Az időjárás arra kényszerítette a McLarent, hogy tervezett programján változtatva a Michelin intermediate és esőgumijait tesztelje. Alex Wurz, aki egy MP4-19B-t vezetett, 0.147 másodperccel volt lassabb csapattársánál.
A Sauber meglepetésre harmadik lett a problémás C24-gyel, és igaz ugyan, hogy Felipe Massa a csapat eheti legjobb köridejét futotta meg, ám az összesítésben ez is csupán a 18. helyre volt elég. A svájci istálló befejezte a felkészülést a soron következő San Marinó-i Nagydíjra, a barcelonai versenyhez tervezett programjukat azonban nem tudták teljes egészében lebonyolítani.
A 4-5. helyen a Williams párosa végzett, a 99 kört teljesítő Nick Heidfeld egy hajszállal került Antonio Pizzonia elé. Heidfeld a héten 1467 km-t tett meg, ezt csak a renault-s Fernando Alonso múlta felül. Pizzonia a 7-es kanyarban megpördült, de sem neki, sem az autójának nem esett baja.
A Ferrari a rossz idő miatt - és mert őket nem köti a 30 napos tesztkorlátozás - ma nem töltött sok időt a pályán. Az F2005-öt vezető Michael Schumacher 1.481 másodperces hátránnyal, mindössze 28 kör teljesítése után hatodik lett, míg Luca Badoer, aki egy F2004M volánjánál ült, utolsó előttiként zárt. A Ferrari nem várta meg a nap végét, már korábban elkezdtek összecsomagolni.
A héten minden vetélytársánál több, 3281 km-t lehúzó BAR párosa ma a két Ferrari közé férkőzött be. Enrique Bernoldi gyorsabb volt ugyan Takuma Satonál, egy újabb látványos motorhiba azonban megnehezítette a dolgát. Bernoldi autója még ki is gyulladt. Sato egy új hátsó szárny tesztelésével foglalkozott, amely a BAR módosított aero-csomagjának részét képezi.
Az utolsó helyen végző Vitantonio Liuzzi, aki a San Marinó-i Nagydíjon versenyzőként is bemutatkozik, Pizzoniához hasonlóan szintén megpördült egyszer.
|
|
Tesztek - 4. nap |
Barcelona |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 8., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4627 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz/esős |
|
|
|
Körrekord: |
J. Button (BAR), 2005. IV. 7. |
1:13.552 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.389 |
220.950 |
|
|
65 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:15.536 |
220.520 |
0.147 |
0.147 |
65 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:16.565 |
217.556 |
1.176 |
1.029 |
92 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:16.600 |
217.457 |
1.211 |
0.035 |
99 |
|
5. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:16.615 |
217.414 |
1.226 |
0.015 |
59 |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:16.870 |
216.693 |
1.481 |
0.255 |
28 |
|
7. |
|
Enrique Bernoldi |
BRA |
BAR-Honda |
M |
1:17.459 |
215.045 |
2.070 |
0.589 |
63 |
|
8. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:17.824 |
214.037 |
2.435 |
0.365 |
115 |
|
9. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:18.041 |
213.442 |
2.652 |
0.217 |
24 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.151 |
213.141 |
2.762 |
0.110 |
61 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0102 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:15.389 |
- (2.762) - |
1:18.151 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
|
|
|
|
| |
|