Forma-1
2005.04.15. 19:24
Sato pályacsúcsot állított fel.
Csütörtökön a BAR uralta a franciaországi Paul Ricard-t, melynek 3E jelű konfigurációján Takuma Sato új pályacsúcsot állított fel.
A zavartalan időjárási körülmények között Sato 1:02.839 alatt teljesítette a 3818 méteres távot, mintegy 0.254 másodperccel előzve meg csapattársát, Jenson Buttont, akit a nap folyamán egy motorhiba hátráltatott. A három forduló után is pont nélkül álló BAR az imolai bevetésre szánt, új aero-csomaggal kísérletezett.
A harmadik helyet a hosszú etapokat teljesítő Antonio Pizzonia foglalta el, a Williams tesztnapja azonban nem volt zavartalan, Nick Heidfeld háta ugyanis az 1-es számú kanyarban végrehajtott hirtelen ellenkormányzás közben megrándult, neki ezért már 7 kör után be kellett fejeznie a munkát.
A Toyota két tesztpilótája különböző programokat bonyolított le. A 4. leggyorsabb kört futó Olivier Panis a TF105-tel tovább próbálgatta a szokatlan imolai kerékvetőkhöz igazított felfüggesztést, Ricardo Zonta pedig egy új diffúzort próbált ki. Az új első szárnyat ugyan nem sikerült legyártaniuk a Paul Ricard-i tesztre, San Marinóban ennek ellenére be fogják vetni.
A Toyoták közé Giancarlo Fisichella férkőzött be a Renault R25-tel, megelőzve Franck Montagny-t, aki 9. lett.
A tegnapi leggyorsabb Pedro de la Rosának ma nem volt szerencsés napja: műszaki problémák sorozata miatt csupán 89 kört tett meg, a McLaren MP4-20 beállításainak finomhangolásán munkálkodó Alex Wurz viszont nagyobb távot tudott teljesíteni.
A legszorgalmasabb mégis az indiai Narain Karthikeyan volt, ő nem kevesebb, mint 183 kört teljesített a Jordannel - a legjobb eredménye azonban így is 1.8 másodperccel elmaradt de la Rosáétól.
A Toyota, a BAR és a Williams ezzel befejezte a tesztelést Paul Ricard-ban, mivel a holnapra jósolt esőben nem akarnak elvesztegetni egyet a 30 értékes tesztnap közül.
A Ferrari eközben a többiektől távol, Fioranóban és Mugellóban folytatta a tesztelést. Michael Schumacher ma átment Fioranóba, ahol egy F2005-tel a beállítások hangolására és a Bridgestone gumik tesztelésére összpontosított. 139 kört tett meg, a legjobb ideje 57.651 volt.
Mugellóban pedig Rubens Barrichello egyedül dolgozott, ő - szintén egy F2005 volánjánál - 86 kört húzott le (11-et a pálya rövid változatán), 1:21.303-as legjobbat produkálva.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Paul Ricard 3E |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Paul Ricard (3E), Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2005. április 14., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
3818 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:02.839 |
218.730 |
|
|
179 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:03.093 |
217.850 |
0.254 |
0.254 |
177 |
|
3. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:03.240 |
217.343 |
0.401 |
0.147 |
155 |
|
4. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
M |
1:03.312 |
217.096 |
0.473 |
0.072 |
163 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:03.554 |
216.270 |
0.715 |
0.242 |
120 |
|
6. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:03.567 |
216.225 |
0.728 |
0.013 |
179 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:03.790 |
215.470 |
0.951 |
0.223 |
139 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:03.863 |
215.223 |
1.024 |
0.073 |
89 |
|
9. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:04.017 |
214.705 |
1.178 |
0.154 |
151 |
|
10. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:05.816 |
208.837 |
2.977 |
1.799 |
183 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:06.474 |
206.770 |
3.635 |
0.658 |
7 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0134 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:02.839 |
- (3.635) - |
1:06.474 |
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | | www.a5.hu
|