Az új Polo legfőbb ismertetőjelei kívülről az új Passat-ra emlékeztető fényszóró- és hűtőmaszk-kialakítás, valamint a módosított hátsó lámpák, illetve a csomagtérajtó. A profil, valamint az autó karakterét alapvetően meghatározó vonalak azonban nem változtak, így a Polo mindentől függetlenül elég könnyen azonosítható autó maradt. A Volkswagen kisautója is növésben van, így az előzőhöz képest az új 19 milliméterrel lesz hosszabb, a magassága és a szélessége viszont megegyezik majd a jelenlegi modellével.
A belső térben első ránézésre jóval kevesebbet változtattak, mint a külsőn. A Volkswagen állítása szerint jobb anyagokat használtak fel, valamint átrajzolták a műszerfalat, illetve új még a kormánykerék is.
A motorválaszték finoman bővül, az alap továbbra is az 55 lóerős, a legerősebb pedig 100 lovas, de mostantól rendelhető lesz egy FSI erőforrás is. Természetesen dízellel is kérhető a Polo, ezekből a 1.4 literes 70 lovas négyhengeres a leggyengébb - ez egyébként az 1.9 literes SDI-t váltja a motorválasztékban -, míg a 130 lovas a legizmosabb. Új motor továbbá a 80 lóerős 1.4 literes dízel, ami papíron kellemes választásnak tűnik. A lóerők féken tartására a Polo erősebb motorjaihoz szériában jár majd a menetstabilizáló elektronika (ESP).
Az új Polót a Volkswagentől már megszokott "Trendline", "Comfortline" és "Sportline" felszereltségi szintekkel lehet kérni. Az alapverzióhoz jár blokkolásgátló vészfék-asszisztenssel, első elektromos ablakok és központi zár, vagyis csak a legszükségesebbek (légzsákokat nem említ a VW kommunikációja).
Az új Volkswagen Polo már a hónap végén megérkezik a nyugat-európai szalonokba, ára pedig megegyezik majd a jelenleg kapható modellével. |