Nem sok időt kapott a Mitsubishitől a Lancer Evo VIII, egy év után már itt is az utódja. A IX-es elsősorban technikailag különbözik elődjétől.
Japánban márciusban kerül a szalonokba a Lancer Evo IX, amelynek motorházteteje alatt az immár átdolgozott kétliteres erőforrás lapul. A Mitsubishi ígérete szerint a kilences sokkal könnyebben kezelhető, mint elődje, emellett fogyasztása is alacsonyabb.
Az új motortechnikának köszönhetően a maximális nyomaték 407 Nm-re emelkedett, a teljesítményről azonban egyelőre nem nyilatkoztak a japánok. Valószínűleg 270-280 lóerőt tud az Evo IX, amely három változatban lesz kapható. A GSR-t a hatsebességes váltó mellett Sport ABS-sel, aktív középső diffivel, valamint AYC hátsó felfüggesztéssel szerelték fel, amely a kormányozhatóságot folyamatosan a körülményekhez igazítja a kanyar belső vagy külső ívéhez közelebbi kerekek támogatásával.
Az RS sportváltozat átalakított, titánból és magnéziumból készült turbófeltöltővel, mechanikusan állítható hátsó felfüggesztéssel, valamint ötsebességes váltóval büszkélkedhet, a GT-t a GSR és az RS kombinációjából gyúrták össze. Az összes modellhez az Evo VIII MR-ből megismert alumíniumtető, továbbá nagyobb légbeömlőkkel ellátott első kötény jár.
Nyugat-Európába az Evo IX az év végén érkezik, az első becslések szerint ára 40 ezer euró alatt marad. forrás: [origo]